Calculate this 4

Instructies:

Bekijk eerst het filmpje en doe mee! Hiervoor moet je wel de gratis versie van Multimedia Fusion op je computer hebben geïnstalleerd. Dit kan dus niet op een tablet o.i.d., maar moet op een vaste computer of laptop. Je kunt het hier eventueel downloaden:

KLIK HIER!

Probeer nu zelf het programmaatje hieronder na te maken! Ik heb die van mij opzettelijk niet zo heel erg mooi gemaakt, maar mijn uitdaging aan jullie is om dat juist wel te doen. Maak die van jullie nu eens een stuk mooier dan die van mij. Daarvoor kun je de tip over de Background-objecten goed gebruiken!

Stappenplan

STAP 1 - Zet alle objecten in beeld (netjes!)
  • 1 Edit box
  • 2 Buttons
  • 2 Strings (zet de alignment van de tekst direct goed (centreren / link / rechts)
  • 1 Active object (buiten beeld, bedoeld als geheugen - 3 Alterable values: Getal1, Getal2, Antwoord)
  • Een aantal Backgrounds als kaders (uitdaging: Maak het mooier dan mijn voorbeeld!)
STAP 2 - Start of Frame
  • Maak de String met de uiteindelijke tekst onzichtbaar (Invisible)
STAP 3 - Group (Maak som)
Maak een Group aan en zorg ervoor dat hij in eerste instantie niet Active is, als het programma wordt gestart. Zet de volgende zaken in die Group:
  • Laat Alterable Value Getal1 (uit het Active Object) Random een getal kiezen.
  • Laat Alterable Value Getal2 (uit het Active Object) Random een getal kiezen.
  • Laat Alterable Value Antwoord (uit het Active Object) alvast het antwoord uitrekenen en onthouden (Getal1 x Getal2).
  • Laat de eerste String nu de som tonen (Getal1 x Getal 2 =).
  • Sluit de Group af.
  • Ga terug naar de 'Start of Frame' regel en zorg er daar voor dat deze Group wordt geopend.
STAP 3 - Group (Controleren)
Maak een Group aan en zorg ervoor dat hij in eerste instantie niet Active is, als het programma wordt gestart. Zet de volgende zaken in die Group:
  • Is het antwoord goed? (Compare two general values: EQUAL), zet dan de tweede String op een tekst (Change Alterable String) die dit aangeeft.
  • Is het antwoord fout? (Compare two general values: DIFFERENT), zet dan de tweede String op een tekst (Change Alterable String) die dit aangeeft.
  • Vergeet niet de tweede String daarna weer zichtbaar (Visible) te maken.
  • Sluit de Group af.
STAP 4 - Buttons
Er zijn twee buttons, die allebeide een functie moeten krijgen als er op geklikt wordt (Clicked):
  • Eén button moet de 2e Group (Controleren) opstarten (Activate).
  • De andere button moet de game herstarten (Restart current Frame).