Serious game recensie

Serious games, serious games zijn spelletjes waar je iets van kunt leren zoals: simulaties, rekenspelletjes enz. Ik heb ook een serious game uitgekozen die ik een recensie ga geven van 1-10.

DE SIMS4

De sims4 is een spel dat je kunt spelen op de PlayStation. Waarom is het een serious game? De sims4 is gebaseerd op het echte leven je hebt een huis je hebt een eigen sim enz.

Een sim

In De sims4 ben je een sim ( Een poppetje) die sim kun je helemaal zelf omkleden in de kleren die jij mooi vindt. Ook kun je pyjama’s, bikini’s en sportkleding uitkiezen die je sim zelf aan doet als je sim bijvoorbeeld wilt gaan slapen. Je kunt hem haar ook een naam geven zoals: Nora of Jesse. Ik noem de naam Nora even, als Nora nou moet gaan plassen geeft ze dat aan. Dan klik je op de wc en dan kan ze hem gebruiken. Nora heeft ook vaardigheden, laat je haar nou koken dan krijgt ze daar meer vaardigheid in net zoals ons!

Een huis

Je sim moet natuurlijk ook een huis hebben als Nora geen huis zou hebben zou ze een niet zo gelukkig leven leiden. Als Nora namelijk geen huis zou hebben zou ze ook geen bed hebben. Als een sim niet kan uitrusten raakt je sim bewusteloos. Er moet ook een badkamer in je huis zitten als een sim niet kan douchen gaat hij/zij zich ongemakkelijk voelen. Zorg er daarom wel goed voor dat alles in je huis te pas is.

Huishouden

In de sims4 kun je ook een heel huishouden krijgen, daarvoor heb je eerst een vriend voor nodig. Ontmoet Nora een leuke vent dan wil ze graag vaker met hem praten en komt hij vaker langs. Uiteindelijk als je een super goede band met hem hebt kun je met hem trouwen, heb je dat gedaan? Dan kun je kinderen krijgen. Je moet daarom meer eten gaan kopen en een betere baan gaan krijgen voor geld. Denk er ook wel goed om dat je energie genoeg moet hebben!

Recensie

Ik vind het zelf een geweldige game maar er zijn een paar missende dingen. Toch als Nora moet plassen en ik zeg nee dan gaat ze alsnog. Dat is goed maar waarom plast ze dan niet in haar broek als ze zo nodig moet? Het zijn allemaal kleine dingen en daarom geef ik het een 8-10!

Geplaatst in Artikelen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *