verhaal de postzegel

Dit verhaal gaat over een magische postzegel en erge gevolgen lees het verhaal om erachter te komen welke gevolgen. Ooit was er eens een postzegel. Maar de postzegel kon iets. De postzegel kon tijdreizen. Maar wat boeit dat? Niemand weet het,  toch? Dat zien we nog wel. Dat zijn de woorden van de man die hem maakte. 4004 jaar later. Een gewone dag in de winkel. *tringeleling*. “Ik heb wat voor je” zei een oude man die net binnenkwam. *BAM*. Hij legde een postzegel op de toonbank. “Deze postzegel is magisch, dus gebruik hem alleen voor goed” zei de man mysterieus. Toen was hij weg, verdwenen.  En de postzegel? Die lag daar nog, op de toonbank. “En ik?” dacht ik. Wat ik niet wist was, dat dit het begin was van 2 dingen: Een nieuw leven, en het begin van het eind…..

 

conclusie: Niet gewoon verhaal.

mening: leuk verhaal ik ga er verschillende delen van maken

Door: Timo Beintema

verhaal

Fantasieverhaal geld. 

Ooit was er een man. Een man met geld, veel geld. En gaf het uit, aan nutteloze dingen. Zoals: auto’s, huizen, dieren en bedrijven. Op een dag wou hij alles uitgeven. Maar dan ook alles.     En vervolgens de spullen te verkopen voor een lagere prijs. Zodat zijn vrienden hun favoriete spullen eindelijk konden betalen. En dat deed hij. Maar waarom deed hij dat eigenlijk. Kijk, geld is handig en heb je nodig. Maar maakt het gelukkig? Volgens hem niet dus wilde hij ervan af. Om te laten zien dat geld niet gelukkig kan maken.  

Maar werkte het? Dat weet alleen jij. Maakt geld JOUW gelukkig? Reageer wat jij denkt. En zo was het verhaal alweer voorbij. Ik hoop dat je genoten hebt en als je tips hebt laat het dan weten. Doeg!

   

 

Conclusie: geld maakt niet altijd gelukkig. 

Mening: kijk conclusie. Dat is mijn mening. 

 

Door Timo beintema.

verhaal klederdracht

Verhaal klederdracht. 

 

Op een dag in een universum ver weg was er een planeet waar iedereen dezelfde klederdracht had, nou, behalve een paar. Een groepje. Met de naam: De veranderende 5! De veranderende 5 hadden elke week iets heel anders aan. Maar de rest van het volk waren boos.  

Op een dag kwamen een paar bij elkaar. Ze maakten een plan, een plan om ze een lesje te leren. 1 van de veranderende 5 hoorde dat en melde dat bij de anderen. Ze wilden wraak, zo snel mogelijk. 

Zo begon een kinderachtige oorlog. Van het verstoppen van kleren. Naar het verwisselen van kleren. Alles werd gedaan. Tot op een dag het gestopt werd. De baas van het land was het met de veranderende 5 eens. En zo werd iedereen zichzelf. Iedereen droeg zijn eigen stijl. 

 

 

Conclusie: Wees jezelf! Als we allemaal hetzelfde zouden zijn zou het leven geen nut hebben. Iedereen is toch hetzelfde. Dus wees niet bang om eens wat anders te doen! 

Mening: ik vind dat dit verhaal goed aangeeft dat iedereen verschillend is. 

 

Door: Timo 

 

Verhaaltjes Tijd 3

Fantasieverhaal ontdekkers: Deel 3 

 

Ze sprongen erin en kwamen terug in de tijd. De een zei: jongens, ik denk dat we in de verkeerde dimensie zijn. Ze zagen een mega regenboog driehoek. Wat is dat zeiden ze allemaal. Een taxonomie! Een wattes? Reageren ze. Dat is hem hij is hier! Hij zat toch vast? Hij zat vast, nu is hij hier. Alles wordt opgezogen in een ordening. We moeten iedereen redden! Maar eerst moeten we een plan bedenken. Dat deden ze. Ze groeven onder de grond en vonden een mijn met dynamiet. Ze legde het op de taxonomie neer. Wacht! Riep iemand.  Zo blazen we hem toch juist op! Dat was wel zo, en ze waren hier om hem te redden. Hoe moet dit nou. Hoe kunnen ze hem redden. Er moet wel iets zijn! Zei de ene. De ander reageert. O ja? Wat dan! Ik weet het niet. Het zal vast wel opgelost worden. In de volgende keer.

Conclusie: Taxonomie mag maar beter een plaatje blijven. 

Mening: als ik hun was zou ik weg gaan en hem achterlaten. 

 

Verhaaltjes Tijd 2

Fantasieverhaal: Ontdekkers deel: 2 

Een van de vier zat vast tussen tijd en werkelijkheid. Maar het team gaf niet op. Maar hij ook niet. Hij zat misschien wel vast, maar er gaan portalen open naar andere dimensies. Hij grijpt zich vast aan een portaal en zegt: “laat het avontuur beginnen!”. Welke dimensie zat hij? Alles was vierkant. Herkent hij dit? Nee dat niet. Maar hij heeft he wel eerder gezien. Het is de game die zijn vrienden speelden! Dus hij zat vast in een game dimensie. Dat wordt lastig hij moet naar de Nether om hier weg te komen. Dat wordt zijn doel. Ondertussen bij Alchemax. Zijn de andere drie bij de deeltjesradiator aangekomen. Een vroeg: “moeten we dit echt doen?”. Dat moest. Voordat ze het deden belden ze het KinderCorps nog even. “We zijn bij de radiator directeur” zeiden ze. “Goed. Spring er nu in en allemaal tegelijk oke?” Oké zijden ze.  

Word Vervolgt………………………. 

  

verhaaltjes tijd

Fantasieverhaal: ontdekkers 

 Lang geleden was er een groep ontdekkers. Een groep kinderontdekkers. Ze hadden landen ontdekt zoals: Flufikrijk en Livala. Ze vonden het geweldig. Tot dat er iets gebeurde ze groeiden uit elkaar. Het was een groep van 5 maar nu nog maar 4 een was vertrokken. Degene die vertrok had ook een reden. Door de explosie die BabyCorps  verwoeste werden ze ouder. Dat wou hij niet dus stopte hij. De rest van de groep ging gewoon door. In de hoop dat dit ze bij elkaar hield gingen ze op reis. 

 Op reis naar aarde 504. In opdracht van het KinderCorps. Ze moesten naar het bedrijf  Alchemax. Om via een deeltjesradiator de tijd terug te draaien naar hun babytijd en BabyCorps te redden en hun vriend terug te krijgen. Het KinderCorps teleporteerde de groep naar de Alchemax. Ze activerden de radiator en sprongen erin. Maar toen ze terug in de tijd waren miste er iemand. Hij was weg. Vast tussen tijd en werkelijkheid.  

Word vervolgt……. 

 

 

Conclusie: iemand kwijtraken hoort erbij en kan je niet terugdraaien 

Mening: ik vind het leuk om verhalen te schrijven zoals dit. Maar dat je dingen moet loslaten. 

Gamification

Artikel: Gamification voor jou. 

Hoofdvraag: Kan je gamification gebruiken bij het vak topografie? 

 In dit artikel kom je daar achter. Veel leesplezier!

Deelvraag (1): Wat is gamification? 

Gamification is simpel gezegd spelend leren. Zoals gym daar beweeg je op een speelse manier maar gamification is ook in game technieken toepassen in een niet game omgeving (echte leven). Zo kom je in de game Minecraft het nieuwe amethyst tegen, dat kom je als kind dan al vroeg te weten. Daarnaast is minecraft lang niet de enige game die je dingen leert voor school je dat doet. Ook Fortnite, (argument) daarin kom je te weten wat en welke wapens er zijn dat zou je kunnen helpen bij geschiedenis. 

Deelvraag (2): Welke games hebben gamification en waar in de game dan? 

Heel veel games hebben gamification. Minecraft heeft zelfs een hele “educatie editie” gemaakt. Waar je dingen hebt zoals de elementen van het periodiek systeem en de agenten. Agenten kan je programmeren om iets voor je te bouwen. Dan hoef je dat zelf niet meer te doen. Handig he!

 

Maar Minecraft is niet de enige. Zo kan je op de switch de game “Gamestudio” krijgen waar je leert op programmeren. Net zoals op Scratch. 

Hoofdvraag: Kan je gamification toepassen op het vak topografie? 

Ja, er zijn games zoals “Snake” maar dan op de wereldkaart. Ook weer op Minecraft heb je een wereldkaart die je kan spelen. Maar deze keer is het door de mensen zelf gebouwt en niet Mojang. 

Conclusie: Gamification kan bij topografie. 

 

Eigen mening: Gamification vind ik zelf heel handig het heeft me bijvoorbeeld geholpen bij het vak: Natuurkunde. Maar als je een goeie game maakt en ook al doe je het niet expres. Bij de meeste games is er wel iets van gamification.  

 

 

 

 

 

 

 

Bronnen: 

Deelvraag (1) 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gamificatie#:~:text=Onder%20Gamificatie%20(Engels%3A%20gamification),een%20positieve%20wijze%20te%20sturen. 

Deelvraag (2) 

https://youtu.be/xA-gaCw7QnY 

 

Gemaakt door: Timo beintema! 

Minecraft creaties!

Dat zijn 7 hybride minecraft dieren het zijn:

De enderdragon, wither, kip, kat, axolotl, vos, inktvis, hond, ocelot, enderman, ghast, zombie, geit, panda, Steve, sneeuw golem, skelet, koe, Alex, dorpsbewoner, schaap en warden.

Wat is spelen?

Wat is spelen? 

Door dit te lezen kom je alles te weten over spelen en uiteindelijk: Wat is spelen eigenlijk.  

Wat is de meeste gebruikte manier van spelen 

Er zijn bordspelen, videogames, kaartspelen, buitenspel, rekenspelen, iqspelen en nog veel meer. 

Maar de meest gebruikte van dit jaar zijn videogames! Over het algemeen buitenspelen maar voor 2023 videogames. De meeste gespeelde videogames waren: 3. Fortnite 2. Roblox 1. Minecraft! 

Hoeveel mensen spelen die games 

Fortnite hoogste aantal spelers was dit jaar: 230 miljoen! Roblox hoogste aantal spelers is: 214.10 miljoen! Maar Minecraft….. Minecrafts meeste aantal spelers was: 238 miljoen! Veel he!  

Hoeveel spelen verkocht 

Er zijn ook spelen als Monopoly, Risk, Het schaakspel, Ganzenbord, Levensweg en mens erger je niet. Die spellen noemen we bordspellen het doel bij Monopoly is zoveel mogelijk geld krijgen dat doe je bijvoorbeeld door huizen te kopen en huur te krijgen. Of door over start te lopen. Bij Het schaakspel moet je de koning slaan om te winnen je hebt een paar troepen: pionen, torens, paarden, lopers, koningin en de koning die e dus moet slaan. Bij Monopoly zijn er zo’n 200 miljoen van verkocht. 

Spel versies 

Er zijn de normale spellen maar ook andere versies zoals bij Monopoly heb je een spongebob versie en een friese versie. Bij het schaakspel zijn er ook versies maar dan voor de poppetjes. 

Waarom spelen we 

Eigenlijk is de hele reden dat we spelen simpel. Tip als je een leraar bent die dit leest en je hebt een kind in de groep de in plaats van leren wil spelen zeg dan: Dat we spelen om te leren! Ja echt waar we spelen alleen maar om te leren. 

Wat is spelen 

De slotvraag. Nou spelen is een vorm van leren en plezier hebben. Dus spelen is om te leren! 

 

Mening 

Mijn mening is wat spelen nou ook mag zijn. Ik vind dat het gaat om de plezier tijdens het spelen 

 

Door: Timo 

   

 Monopoly Classic Edition Board Game at Hobby Warehouse Minecraft - Doedactiek